Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

פוקאצ'ה מתוקה עם קינמון וענבים

פוקאצ׳ה, אבל לא כמו שאתם מכירים ומכירות! זה יותר מאפה שמרים אוורירי כזה של חמאה וקינמון שכאילו יש עליו כבר ריבת ענבים אבל זאת בעצם לא ריבה, זה ענבים שהיו בתנור והפכו עוד יותר מתוקים והם מתפצחים ועסיסיים… אין לנו ממש איך להסביר וגם לא צריך – המתכון כאן, פשוט תכינו ותתענגו.

מאת: מיכל לוי אלחלל
זמן הכנה
10
דקות
זמן בישול/אפייה
20
דקות
זמן כולל
30
דקות
רמת קושי
קל
כשרות
חלבי

רכיבים

  • 1/2 ק״ג קמח ( מומלץ קמח לחם או קמח פיצה)
  • 1 כפית שמרים יבשים (כ 5-6 גרם) או כ 20 גרם שמרים טריים
  • 340 מ״ל מים ( 1/2 1כוסות פחות 1כף)
  • 1כפית מלח ( 6 גרם)

    לציפוי
    :
  • 70 גרם חמאה מומסת או מרגרינה או שמן נייטרלי
  • 1/3 כוס סוכר חום ( 65 גרם)
  • 1 כף גדושה קינמון 300 – 350 גרם
  • 2-3 אשכולות ענבי סוויט גלוב של ארבעונות

אופן הכנה

  1. לקערת מיקסר עם וו לישה מכניסים את כל המרכיבים מלב ד המלח ולשים כ 2 דקות. מוסיפים מלח ושמן ולשים עוד 8 דקות. נוצר בצק יחסית רך. מכסים את הקערה. מתפיחים כשעה או עד שמכפיל את נפחו ונוצרות בבצק בועות גדולות
  2. משמנים תבנית בחמאה מומסת מעבירים את הבצק לתבנית בעדינות . בעזרת האצבעות לוחצים את הבצק כך שיהיה בגודל התבנית וימלא אותה
  3. מחממים תנור לחום הכי גבוה 250 מעלות טורבו. מערבבים חמאה עם סוכר וקינמון ויוצקים מעל חצי מהתערובת. מקפלים את הבצק לשלוש (כמו בסרטון) והופכים. מכסים ומתפיחים כשעתיים ( בחורף מעט יותר) עד שממש רואים בועות יחסית גדולות על פני הבצק. יוצקים את שארית תערובת הימאה. מניחים את אשכולות הענבים ומהדקים
  4. מברישים את הענבים ממש בשאריות חמאת הקינמון ואופים כ 15 דקות או עד שזהוב לגמרי
  5. מומלץ לאכול באותו היום!

אהבתם? שתפו: